Συστήματα νυχτερινής οράσεως

Σύστημα νυχτερινής οράσεως

Σύστημα νυχτερινής οράσεως

H ορατότητα των οδηγών τη νύχτα είναι σημαντικά εξασθενισμένη. Στο σκοτάδι η πιθανότητα για ένα σοβαρό ατύχημα είναι πολύ υψηλότερη. Συγκεκριμένα, οι πεζοί έχουν τέσσερις φορές περισσότερη πιθανότητα να τραυματιστούν σοβαρά τη νύχτα έναντι της ημέρας. Στατιστικά δείχνουν ότι σχεδόν το 70% των ατυχημάτων των πεζών συμβαίνουν τη νύχτα, παρόλο που η νυχτερινή οδήγηση αποτελεί μόνο το 20% της συνολικής κυκλοφορίας. Ακόμα και μετά από δεκαετίες συνεχούς βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, υπολογίζεται ότι κάθε έτος πάνω από 3000 πεζοί χάνουν τη ζωή τους τη νύχτα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η βελτίωση της νυχτερινής οδικής ασφάλειας και η ασφάλεια των πεζών είναι ένας από τους κύριους στόχους για τις κυβερνητικές αρχές.

Ένα σύστημα αύξησης ορατότητας βοηθά τους οδηγούς να δουν τα σημάδια παρόδων, τους ανακλαστήρες στα άκρα του δρόμου, τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και να προσδιορίσουν τους πιθανούς κινδύνους (όπως τα σταθμευμένοι αυτοκίνητα, οι πεζοί και οι ποδηλάτες) νωρίτερα ώστε να αυξηθεί η νυχτερινή οδική ασφάλεια.

Τα περισσότερα συστήματα νυχτερινής οράσεως παρέχουν επίσης δυνατότητα ανίχνευσης πεζών προκειμένου να βοηθήσουν τους οδηγούς να αποφύγουν πιθανές συγκρούσεις. Η ανίχνευση πεζών γίνεται με δύο διαφορετικές τεχνολογίες αντίληψης: Ενεργός νυχτερινή όραση που λειτουργεί στην κοντινή περιοχή υπερύθρων (Near Infrared – NIR) του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος, και παθητική νυχτερινή όραση που λειτουργεί στην μακρινή περιοχή υπερύθρων (Far Infrared – FIR). (Yun et al, 2010)

Αναφορές

Yun, L., Remillard, J., Hoetzer, D., 2010, Pedestrian detection in near-infrared night vision system, Intelligent Vehicles Symposium (IV), pp.51-58


Leave a comment